“Lux in Tenebris” izložba je Hrvoja Marka Peruzovića, otvorena sinoć u maloj dvorani Galerije Prica gdje će se, sve do 13. travnja, moći i razgledati.
Riječ je o umjetniku koji je završio grafički odjel Škole za primijenjenu umjetnost i dizajn u Splitu. Slikarstvo je diplomirao 1995. godine na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u klasi profesora Ðure Sedera. Studijski je boravio u Parizu, Milanu, Veneciji i Beču, a osim slikarstva bavi se klasičnom grafikom, ilustracijom, skulpturom i fotografijom.
Fokus ove njegove izložbe univerzalna je i vječito aktualna tema odnosa svjetla i tame. Kroz dvadesetak slika srednjeg do velikog formata, umjetnik vodi na putovanje u svoj izmaštani svijet prepun stabala, ženskih likova te neobičnih životinjskih, ljudskih i biljnih motiva, smještenih u reducirane pejzaže.
Peruzovićeve kompozicije su prepune simbolike, a iste teme uprizorenja tog imaginarnog svijeta, provlače se kroz njegovo slikarstvo posljednjih tridesetak godina što ga svrstava među ponajbolje suvremene hrvatske simboliste. Stilski se, unatoč anakronizmu, uspješno nadovezuje na slikarstvo secesije, posebice u pojednostavljenju, skoro pa i ornamentalizaciji forme u slici.
Peruzović se primarno koristi tehnikom akrila na platnu, ali u novijim radovima istražuje i druge tehnike.
-Prije pola milenija Leonardo da Vinci zapisao je da bi sliku trebalo započeti premazom crne boje jer u prirodi je u mraku sve osim onoga na što padne svjetlost. Ova misao naglašava kako je tama polazišna točka svjetla – kako u umjetnosti, tako i u životu. Peruzovićevi radovi tematski su posvećeni vječnom dualitetu svjetla i tame, ne samo kroz tonske kontraste, već i kroz dublje simboličke odnose: dobra i zla, ljubavi i mržnje, nade i beznađa. Slike ne bježe od tame; one je prihvaćaju, istražuju i preobražavaju, a motivi koje prikazuju nisu samo refleksija prirodnog svijeta, već i unutarnjeg pejzaža ljudske duše, gdje se ljepota i ranjivost isprepliću u dinamičnom suživotu – zabilježila je u katalogu izložbe povjesničarka umjetnosti Elizabeta Wagner.
Foto: Šime Modrić