Novo izdanje Noći muzeja, ovaj put jubilarno, dvadeseto, uz temu “Muzeji – vidljivi i nevidljivi” održano je sinoć. Svoja su vrata posjetiteljima, u noćnim satima, otvorili Samoborski muzej odnosno Vila Allnoch, Galerija Prica i Centar za mlade Bunker, a ponudili su raznolike programe koji su pokrivene sve generacije.
Program Samoborskog muzeja, zbog radova na rekonstrukciji središnjeg objekta, održan je u Vili Allnoch. Tamo je, nakon dječje radionice koju je vodila Marina Ivančić, otvorena izložba našeg Samoborca, akademskog slikara Mirana Šabića, profesora na Grafičkom odsjeku Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu, naziva “Arhiv pogrešnih sjećanja”.
-Djela iz ovog ciklusa svojevrsna su retrospektiva proteklih šest godina mog stvaralaštva u mediju grafike i slikarstva – rekao je Šabić objasnivši da su grafički radovi većinom u tehnikama dubokog tiska, bakropisa i akvatinte, a slikarski – ulja na platnu ili dasci. Miran Šabić nije skrivao zadovoljstvo što je baš njegova izložba prva u novoobnovljenoj Vili Allnoch, koja čeka svoj stalni postav. -To mi je baš nevjerojatno – naveo je Šabić i dodao kako je svoje prve skupne izložbe imao u ovom istom prostoru, ali dok je još bio derutan i poluruševan. -Počašćen sam time da sada imam samostalnu izložbu u ovako prekrasnom prostoru – naglasio je Miran Šabić.
Izložba će Samoborkama i Samoborcima sigurno biti zanimljiva i zbog prepoznatljivosti motiva. -Uvijek me inspiriraju motivi iz moje okolice, iz šetnji, gljivarenja, putovanja i sličnih stvari, pa spajam svoje hobije te ljubav prema prirodi koju, nažalost, ljudi zagađuju smećem i raznim napuštenim stvarima što na slikama izgleda pomalo nadrealno, ali u stvarnosti doživljeno – objasnio je Šabić.
-Kroz svoju izložbu Šabić filozofskim pristupom materijalizira sjećanje kroz umjetnost, propitujući u svojoj svijesti odnos pamćenja, percepcije i stvarnosti – zapisao je u katalogu izložbe Šabićev kolega, prodekan za nastavu i studente s Akademije, etnolog i antropolog Tomislav Pletenac, a na otvorenju izložbe osvrnuo se na njezin naziv “Arhiv pogrešnih sjećanja”. -Miran ima neko sjećanje bez pamćenja, sjećanje koje je stalno u nekom protoku propadanja i nestajanja i koje se trudi vratiti u nekakav okvir, sliku ili otisak – istaknuo je Pletenac i dodao: Miranovi motivi u tom smislu ganjaju to neuhvatljivo sjećanje koje se stalno gubi.
Uvodno je velik broj okupljenih pozdravila ravnateljica Samoborskog muzeja Nikolina Puljić Glasnović, a izložbu je otvorenom proglasio zamjenik samoborske gradonačelnice Petar Burić.
Za kraj druženja u Vili Allnoch održan je koncert naziva “Kaj ve”. Izveo ga je također Tomislav Pletenac i njime pokazao zašto je Nick Cave najbolji kajkavski pjesnik na engleskom jeziku. Naime, Pletenac je pjesme poznatog autora Nicka Cavea preveo na kajkavski uz vraćanje već pomalo zaboravljene kajkavske kritičke oštrice pa su neke pjesme u njegovoj izvedbi zaživjele kao da su original na kojem se inspirirao australski glazbenik i književnik.