Projekt “Regionalni centar kompetentnosti u strukovnom obrazovanju u strojarstvu-Industrija 4.0” danas je otišao korak dalje. U Samoboru je, naime, priređena Konferencija “Obnovljivi izvori energije – temelj industrije 4.0”, održana u Srednjoj strukovnoj školi Samobor. Industrija 4.0 nastavak je prethodne tri industrijske revolucije, a odnosi se na brzu digitalnu transformaciju procesa unutar prerađivačko-proizvodnih, ali i ostalih povezanih industrija.
Rok za završetak cijelog projekta, vrijednog 115 i pol milijuna kuna, 29. je prosinca 2023. godine. Projekt sufinancira Europska unija iz europskih strukturnih i investicijskih fondova. Financijski sudjeluje i država, a glavni koorodinator projekta, Krunoslav Pilko, kaže da bez udjela Zagrebačke županije projekt ne bi bio izvediv.
-Taj udio – kako kaže županijski pročelnik za gospodarstvo i fondove Europske unije Damir Fašaić – iznosi 35 milijuna kuna i ovo je za Županiju jedan od najvrednijih projekata, ne samo u financijskom smislu, već ponajprije u spajanju obrazovanja i gospodarstva.
U tom smislu i Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih radi na projektu modernizacije čak 120 novih kurikuluma za potrebe gospodarstva – istaknuo je njezin ravnatelj Mile Živčić.
Regionalni centar organiziran je kao jedinstveni centar, koji djeluje na tri lokacije preko tri povezana centra izvrsnosti u sektoru strojarstva, u Velikoj Gorici, Samoboru i Dugom Selu. Nositelj projekta je Srednja strukovna škola Velika Gorica čiji je ravnatelj Miroslav Antolčić predstavio ciljeve i dosadašnje rezultate projekta. -Otvaramo teme koje su aktualne, koje nas čekaju i koje će u skoroj budućnosti biti još aktualnije, a pripremamo i područja koja trebamo uključiti u buduće obrazovanje. Glavni cilj projekta je omogućiti srednjoškolcima relevantno strukovno obrazovanje koje ih u realnim uvjetima osposobljava za lak i nesmetan ulazak na tržište rada, odnosno u realni sektor te potiče njihovu inovativnost – naglasio je Antolčić. Pohvalio je i promišljenost Županije u uključivanju tri škole u jedinstveni projekt, odnosno umrežavanje, preko cloudinga, svih devet strukovnih škola u Zagrebačkoj županiji, s njihovih 1816 učenika, u rad tri centra izvrsnosti.
Centar izvrsnosti u Velikoj Gorici, u sklopu tamošnje Srednje strukovne škole, namijenjen je za CAD/CAM/CNC sustave i 3D tehnologije. Centar izvrsnosti za senzoriku, automatiku i obnovljive izvore energije nalazit će se u sklopu Srednje strukovne škole u Samoboru, dok će Centar izvrsnosti za robotiku djelovati u sastavu Srednje škole Dugo Selo.
Ravnatelj samoborske Srednje strukovne škole Davor Škiljan podsjetio je na bogatu povijest strukovnog obrazovanja u Samoboru koje je opstalo kroz 135 godina i pet sustava državnog upravljanja te s ponosom istaknuo dosege iz inovatorstva po kojima je ova škola, kao kamen zaglavni samoborskog obrtništva, nadaleko poznata.
-Zgrada našeg budućeg Centra izvrsnosti je u izgradnji, trebala bi biti dovšena dogodine u travnju, a u prosincu bi Centar trebao proraditi – rekao je Škiljan. Dodao je da 26 milijuna kuna iz financijskog proračuna projekta pripada Samoboru, od čega je 16 milijuna kuna usmjereno na izgradnju zgrade 35×18 metara. Ostalo je namijenjeno opremi i edukacijama. Oprema koju će dobiti škola imat će automatizacijsku traku koja će simulirati realne uvjete rada u velikim postrojenjima tako da se učenici neće morati s time upoznavati tek kad odu u realni sektor.
-Radimo i na osam novih kurikuluma, odnosno nastavnih predmeta i međupredmetnih tema te na mnogim mikrokvalifikacijama koje bi trebale poslužiti i obrazovanju obrtnika u našem okruženju – naglašava još Davor Škiljan.
-Ovo je velika stvar za naš Grad i na ponos svih građana – rekla je samoborska gradonačelnica Petra Škrobot dodavši da će izgradnja Centra izvrsnosti Samoboru dati dodatnu dimenziju i unaprijediti obrazovanje naših učenika. -Nadogradnja toga bit će osnivanje sveučilišta u Samoboru jer je to karika koja nam ovdje zasad nedostaje u obrazovnom sustavu – navela je Petra Škrobot.
Na konferenciji, koja je bila susret znanosti i gospodarstva, govorilo se i o energetskoj tranziciji, pohrani i pametnim rješenjima, deplinifikaciji i centraliziranim toplinskim sustavima te drugim srodnim temama. Održane su i panel rasprave na teme “Kakve stručnjake trebamo” te “Obnovljivi izvori energije u strukovnom obrazovanju”. Uglavnom, stručnjaci iz pojedinih oblasti nastojali su u prvom redu odgovoriti na pitanja jesu li naši učenici prema znanjima, kvalifikacijama i kompetencijama stekli ono što su i očekivali i jesu li naše škole u tom smislu na pravom putu.