U Galeriji Prica večeras je otvorena nova izložba. Riječ je o kolažima mlade slovenske umjetnice Maruše Štibelj s nagradne izložbe 5. međunarodnog trijenala autoportreta. Naziv izložbe je “Too late”, odnosno “Prekasno”, a za razgledavanje izloženog nikako nije prekasno jer izložba ostaje otvorena do 17. travnja.
Kustosica Galerije Prica Nikolina Šimunović uvodno je naglasila da je mjesto konceptualnog autora trijenala svojom preranom smrću napustio povjesničar umjetnosti Nikola Albaneže, pa ga je na tom mjestu naslijedila povjesničarka umjetnosti Branka Hlevnjak, koja je još prije dva trijenala predložila i založila se da se u godinama njihova neodržavanja prirede dvije izložbe s djelima s trijenala.
Govoreći o autoričinim kolažima Branka Hlevnjak je naglasila, a u katalogu izložbe i zapisala da je pojava kolaža Maruše Štibelj veliko osvježenje na likovnoj sceni i da je s pravom nagrađena. Njezina izdvojenost je to veća što se danas pojam kolaža izgubio u svaštarenju, u komercijalizaciji, u nečemu što više sliči puzzlima. Kolaži Maruše Štibelj su slika našeg svakodnevnog apsurda, svijeta koji previše vidi i previše zna, a pritom ostaje nemoćan promijeniti stvari na bolje. Apsurd je temeljna slika koju gradi ova mlada umjetnica s visokom dozom profinjenosti i harmoničnim odabirom ritma u odnosima veliko i malo kao i u odnosima punina i praznina. Tako se njezini kolaži vide ponajprije kao skladne slike, kao kompozicije koje posjeduju sad već skoro prepoznatljivi Marušin rukopis, a tek pomnim promatranjem one odašilju sasvim određenu kritiku stanju svijeta, koji boluje od vječnih autoimunih bolesti, kojima bi moglo biti lijeka – rekla je Branka Hlevnjak. Zaključila je da kada umjetnici progovore o ružnim stvarima na lijep način, nama olakšavaju da kroz ljepotu i harmoniju te profiltrirani odnos lakše primimo svijet oko sebe i tragediju koja nas okružuje i to je lijepa misija optimizma.
Maruša Štibelj diplomirala je likovnu pedagogiju na Pedagoškom fakultetu Sveučilišta u Ljubljani. Svoja djela predstavlja je na samostalnim i skupnim izložbama u Sloveniji i inozemstvu, a 2018. godine na Salonu lijepih umjetnosti u Parizu primila je nagradu žirija za djelo “Chronically late”. Materijal za kolaže traži u starim časopisima i novinama te od fragmenata starih priča stvara nove odnose u kojima problematizira razna pitanja odnosa: između ljudi, među spolovima, odnos društva prema pojedincu i obrnuto. Članica je Slovenskog društva likovnih umjetnika, Likovnog društva Kranj i umjetnička voditeljica festivala suvremenog kolaža KAOS. Živi i stvara u Kranju.