Od srijede, 5. siječnja, bit će dostupna nova e-Usluga Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje e-Kontrola putem koje će poslodavci (pravne i fizičke osobe) moći elektroničkim putem dostavljati dokumentaciju potrebnu za postupak kontrole podataka o kojima ovisi ostvarivanje prava iz mirovinskog osiguranja te preuzimati zapisnik o kontroli u elektroničkom obliku.
E-Kontrola nadogradnja je postojeće usluge elektroničkog poslovanja Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje Lana za uspostavljanje svih vrsta prijava za vođenje matične evidencije Zavoda. Uslugu na jednostavan način mogu koristiti postojeći i novi korisnici, ovlaštene osobe obveznika koji su već registrirani ili se prvi put registriraju u elektroničku uslugu e-Prijave Lana, bez potrebe dolaska na šaltere Zavoda.
-Ovom uslugom dodatno moderniziramo proces kontrole podataka radi stvaranja pretpostavki za brže i jeftinije poslovno okruženje obveznicima doprinosa, pravnim i fizičkim osobama. Unapređenjem digitalnog poslovanja i proširenjem e-Usluga također aktivno pridonosimo temeljnom poslovnom cilju Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje, odnosno bržem ostvarivanju prava na mirovinu svih budućih umirovljenika – kaže ravnatelj Zavoda Ivan Serdar.
E-Kontrola korisnicima osigurava jedinstven način obavještavanja o kontroli obveznika, digitalno prikupljanje i obradu propisane dokumentacije za kontrolu obveznika (rekapitulaciju, popis radnika kojima se staž osiguranja računa s povećanim trajanjem i popratnu financijsku dokumentaciju) te izradu i dostavu zapisnika o kontroli obveznika u elektroničkom obliku.
Novom uslugom digitalnog prikupljanja i obrade dokumentacije ubrzava se postupak kontrole podataka, smanjuju administrativni troškovi i aktivno pridonosi Akcijskom planu za administrativno rasterećenje gospodarstva Vlade u stvaranju jednostavnijeg i jeftinijeg poslovnog okruženja.