Ugovor o osnivanju prava građenja između Grada Svete Nedelje i poduzeća Rimac Automobili u povodu izgradnje proizvodnog i istraživačko-razvojnog kampusa u svetonedeljskoj Gradskoj vijećnici danas su potpisali svetonedeljski gradonačelnik, Dario Zurovec i vlasnik Rimac automobila, Mate Rimac. Potpisivanju ugovora nazočio je i tajnik kabineta ministra prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine Goran Gotal, saborski zastupnik Davor Nađi te zamjenica svetonedeljskog gradonačelnika Marija Hršak.
Zemljište na kojem će se graditi ovaj velebni pogon nalazi se se odmah iza dvorca Kerestinec u Svetoj Nedelji. Rimac Automobili imat će pravo njime upravljati sljedećih 69 godina, a izgradnja kamupusa trebala bi biti završena u roku od tri godine.
Novi kampus prostirat će se na 200 tisuća kvadrata, s proizvodnim i istraživačkim objektima na 95.000 m2, dok će 35% zemljišta biti pokriveno vegetacijom. Tvrtka trenutno posluje na šest lokacija, a do izgradnje kampusa većina će se obavljati u novim prostorima na Jankomiru. Tvrtka ima oko 1.000 zaposlenika, a ovom investicijom u planu je dodatno zapošljavanje te bi u idućih nekoliko godina dostigli brojku od 2.500 djelatnika.
JEDINSTVEN KAMPUS U SVIJETU
Mate Rimac je naglasio kako im je kampus prijeko potreban kako bi se mogli širiti, jer imaju velike planove. “Htjeli smo da kampus bude nešto posebno ne samo u Hrvatskoj već i čitavom svijetu, jer takav kampus nigdje ne postoji” – rekao je Rimac.
“Lokacija je idelana, jer je blizu Zagreba, a okružena je prirodom. Želimo da visoka tehnologija koju razvijamo bude spojena s prirodom. Za radnike želimo osigurati najbolje moguće uvjete za rad pa će osim lijepih ureda tamo biti i vrtić za djecu, restoran, teretana i ostali potrebni sadržaji, uz mogućnost uzgoja vlastite hrane. Sve će biti u skladu s pozitivnim utjecajem na okoliš” – rekao je Mate Rimac.
Naglasio je Mate Rimac kako su spremni za početak gradnje, jer imaju gotove projekte i osigurane financije. “Morat ćemo investirati 10 milijuna eura u trafostanicu, jer nažalost u Hrvatskoj, investitor mora platiti elektrodistributerima njihovu vlastiti infrastrukturu, da bi mogao koristiti struju” – rekao je Mate Rimac.
“Gradnja kampusa mora biti završena u roku od tri godine, jer u suprotnom ćemo kao firma biti u velikim problemima i zato želimo projekt što prije realizirati i nadamo se da će biti završen do 2023. godine” – rekao je Rimac te naglasio da ne misle stati s kampusom te da imaju još puno planova. Zahvalio je Rimac Gradu Svetoj Nedelji na podršci i suradnji.
INVESTICIJA VRIJEDNA PREKO MILIJARDU I POL KUNA
Gradonačelnik Svete Nedelje, Dario Zurovec je naglasio da je ova investicija najznačajnija do sada ne samo u Svetoj Nedelji već za ovaj čitav dio Hrvatske, jer radi se o investiciji vrijednoj preko milijardu i pol kuna koja će otvoriti perspektivu za sve buduće naraštaje. “Potpis ugovora je početak jednog novog početka ne samo za Svetu Nedelju već i čitavu Hrvatsku, a za to je najzaslužniji Mate Rimac – rekao je Dario Zurovec.
INVESTICIJE SU JAMAC BOLJE BUDUĆNOSTI
Potpisivanje ovog ugovora dokazuje da se kroz sinergiju državne razine i kvalitetne lokalne samouoprave, kao što je Sveta Nedelja, može napraviti kvaliteno poduzetničko okruženje koje može iskoristi kvalitetu naših inovativnih Hrvata, kao što je Mate, da krenu sa svojim investicijskim potencijalima i da u Hrvatskoj kreiraju nešto novo, industriju,koja je jedina jamac veće perspektive i većih plaća u Hrvatskoj. To je temelj za ostanak mladih ljudi u Hrvatskoj i za bolju budućnost” – rekao je tajnik kabineta ministra prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine Goran Gotal.
Pokazali smo kako možemo biti partneri koji će i dalje raditi na tome da olakšavaju put investitorima te da svu neaktivnu državnu imovinu stavimo u funkciju iz koje ćemo generirati nove vrijednosti“ – zaključio je Gotal.
OD IDEJE DO OSTVARENJA SNA
Saborski zastupnik Davor Nađi rekao je kako je osobno bio uključen u ovaj projekt te da mu je drago da se došlo do faze gdje san jednog inovatora postaje stvarnost. “To se događa u sinergiji javnog i privatnog sektora i ovo je primjer koliko Hrvatska može ići naprijed kada se investicije podržava. Mate Riamc je dokaz da naš privatni sektor zna i može bit globalno konkurentan te da se u Hrvatskoj može uspjeti. Mi koji smo u javnom sektoru i koje upravo takvi ljudi plaćaju moramo dati sve od sebe da se njihove ideje što lakše pretvore u stvarnost i drago mi je da se to događa u Svetoj Nedelji gdje najtransparentniji investitor u Hrastovoj radi investiciju u najtransparentnijem gradu u Hrvatskoj” – rekao je Davor Nađi. Naglasio je kako je ovo klasični primjer projekta globalnih razmjera koji kao svjetionik može privući dodatne investicije u Hrvatsku. “Zato apeliram prema Vladi da iskoristi ovaj trenutak za napredak, jer Mate Rimac je pokazao da u Hrvatskoj automobilska industrija može rasti” – poručio je Davor Nađi.
POTREBNA JE VEĆA PROAKTIVNOST DRŽAVE I BOLJI OBRAZOVNI SUSTAV
Odgovarajući na upite novinara Mate Rimac kaže kako država mora biti više provokativna da bi privukla strane investicije te da bi mogla ostvariti prilike koje se Hrvatskoj nude kroz autoindustriju.
Na naš upit obrazuje li naš školski sustav ljude koji će moći raditi u tvrtki Rimac Automobili, Mate Rimac je odgovorio da naši fakulteti daju dobro osnovno obrazovanje, ali naši ljudi nemaju dovoljno iskustva. “Do znanja moramo doći kroz pokušaje i pogreške, a što je teži način. Tako je bilo u početku, a danas iskustvo i znanje uvozimo, pa ljudi koji su radili u Ferrariju, Tesli , Appleu ili BMW- u, prenose znanje na naše mlade” – rekao je Rimac. Naglasio je kako naši fakulteti ne daju konkretna znanja za autoindustriju. “Rečeno mi je da naš fakultet ne može biti za auto industriju, ali može biti za strojarstvo i brodogradnju. Razgovaramo puno s fakultetima i želimo sve dići na višu razinu, ali potrebna je veća proaktivnost. Može se napraviti kampus na Borongaju gdje će biti svi fakulteti prirodnih znanosti na jednom mjestu. Kad bismo napravili veliki tehnički kampus poslali bi u svijet poruku da idemo naprijed. Naši fakulteti su utemeljeni na starim principima s puno teorije i na zastarjelim tehnologijama. Imamo bazu, ali mi smo iscrpili domaće tržište rada i kod nas su većina zaposlenika stranci. Nama je puno lakše zaposliti Hrvata, nego čovjeka iz Engleske ili Indije, ali kod nas nema dovoljno tehničkog obrazovanja potrebnog za automobilsku industriju ” – kazao je Mate Rimac.