streaming
ghg hpfi hpgiuh fpihwipfh pwfh phiu

Samoborček, popularni vlak na fotografijama

Objavljeno: 2.02.2012.

Kategorija: Foto galerije

Autor: Administrator

Pregleda: 4436

Komentara: 5

Ispiši


Vlak Samoborček - kronologija


01.11.1884. Zalaganjem poduzetnog samoborskog gradonačelnika Ljudevita Šmidhena sagrađen je Podsusedski most preko Save, tada sa drvenom konstrukcijom.

oko 1895.Razmišlja se o uvođenju konjskog tramvaja na relaciji Samobor-Podsused, dozvolu za predradnje dobiva poduzetnik Raoul Pierre Alexandre Gautier, koji je bio osnivač zagrebačkog tramvaja.

nakon 1895. Gautier prenosi prava na samoborskog veleposjednika Gerharda Leppela koji osniva dioničko društvo i dobiva "dozvolnu ispravu" za "uzkotračnu parovoznu vicinalnu" željeznicu.

16.01.1901.Željeznica je puštena u redovni pogon. Njezina namjena je bila pretežno za prijevoz tereta, pa su zbog toga zagrebački i samoborski koldovor bili dosta udaljeni od središta mjesta. Zagrebački kolodvor je u to doba bio u zgradi u kojoj je danas pivnica "Medvedgrad", a bio je povezan spojnim teretnim kolosijekom sa Zapadnim kolodvorom, a tragovi su vidljivi i danas.Brzina vožnje je bila 15-20 km/h, a ljeti su se putnici prevozili u otvorenim vagonima. Dio te atmosfere vidljiv je i u poznatom filmu "Tko pjeva zlo ne misli". Širina kolosijeka je bila 760 mm, za razliku od normalnog željezničkog kolosijeka širine 1435 mm.

1945. "Samoborček" prelazi u vlasništvo jugoslavenskih državnih željeznica.

01.07.1950. Samoborska željeznica je predana na upravljanje gradu Zagrebu i preimenovana je u "Gradsku željeznicu" .

1951. Pruga je produžena do Bregane, sa završetkom kod tadašnjeg vojno-remontnog zavoda , koji se danas nalazi u Sloveniji, tik iza "malog" graničnog prijelaza Bregana, a uvedeni su i dizelski vlakovi.

29.04.1959.: Uvedeni su suvremeni dizelski putnički DEV vlakovi sagrađeni od aluminija, poznati pod imenom "Srebrne strijele". Ukupno su sagrađena četiri takva vlaka, uz dodatni šinobus koji je sagrađen 1965., brzina im je bila do 50 km/h. Samoborska glava jednog od DEV vlakova stradala je u požaru električne instalacije te u prometu ostaju samo tri "Srebrne strijele".

1962. : Podignuta nova zgrada kolodvora u Zagrebu, bliže centru i tramvajskom stajalištu u Jagićevoj. Stanice na trasi su slijedeće: Zagreb Samoborski kolodvor, Selska cesta, Kustošija, Vrapče, Vrapče bolnica, Stenjevec, Stenjevec gornji, Goljak, Susedgrad, Bestovje, Orešje, Strmec, Sveta Nedelja, Domaslovec, Samobor, Samobor kupalište, Lug, Bregana stajalište i Bregana tvornica.

1970. Zabilježen pad prevezene robe u teretnom prometu, više od 50%, zbog sve većeg udjela kamionskog prijevoza, a isto tako opada i putnički promet zbog prelaska putnika na autobuse "Samobortransa".

prosinac 1979. Udruživanje "Samobortransa" i ZET-a, a pogon Gradske željeznice se obustavio.

31.12.1979. U 20:40 sati je sa zagrebačkog kolodvora krenuo posljednji vlak prema Samoboru.



KOMENTARA: 5

.........
26 May 2013 - 00:23

puno hvala. radim plakat na temu Samoborcek vlak i ovo mi je puno pomoglo. Voljela bih da vlak ponovno vozi.

samoborec
17 May 2013 - 11:52

ja sam Samoborec i volio bi da opet vozi

Vlak Samoborček
13 Apr 2013 - 15:35

Mali ispravak članka. Proizvedna su četiri DEV vlaka
(Strele) i jedan šinobus. Samoborska glava jednog od DEV
vlakova stradala je u požaru električne instalacije te
ostaju u prometu tri strele...

Ispravak unesen. Hvala Vam!

Radovan Beck
10 May 2012 - 16:42

Neka ponovo vozi

www.radiosamobor.hr.
15 Feb 2012 - 12:25

Kada će ponovo voziti "samoborček" vlak?


KOMENTIRAJ

Samoborska šunka - IgoMat

Skylab oglasime.hr

Biber Dijamant Gerard crijep

Glasmaher Optika

Zoo Vili

SAMOBOR UŽIVO

Webcam 

Live

FACEBOOK stranica RADIO SAMOBORA



VREMENSKA PROGNOZA

Vremenska prognoza

Poslušaj vremensku prognozu od (11/02/2014)

RADIO SAMOBOR - POSLUŠAJTE

Happy Hour

Ritam grada

Hitac

Country Time

Dvadesetica

Želje, čestitke i pozdravi

Evergreen music

RADIO SAMOBOR - Partneri:

Samoborski sportski savez

Sportske novosti

Terrakom

Hostel Samobor

Medičarna Oslaković