Sveta Nedelja pristupila Mreži kreativnih gradova

16. svibnja 2019.
Komentari isključeni
234 Pregleda

Povelju Mreže kreativnih gradova Hrvatske danas su u svetonedeljskoj vijećnici potpisali zamjenik gradonačelnika Svete Nedelje Davor Nađi, predsjednica Hrvatskog klastera konkurentnosti kreativnih i kulturnih industrija Ivana Nikolić Popović te predstavnik Udruge gradova Goran Kauzlarić.

Kreativni gradovi imaju 19 posto više radnih mjesta po stanovniku, 8 posto više mladih ljudi po stanovniku, 73 posto više studenata u visokom obrazovanju i 15 posto više visokoobrazovanih ljudi po stanovniku. Također, imaju i 22 posto više EU stranaca i 26 posto više ostalih stranaca po stanovniku. Njihove ključne prednosti su lakši napredak kroz razmjenu iskustava, razvijanje više radnih mjesta i kompetentnih ljudskih resursa, cjelovitiji i lakši pristup financiranju, kao i jačanje lokalne suradnje s globalnim učinkom. Potpisivanjem Povelje, Sveta Nedelja je prihvatila da će provoditi njezin duh i načela. Planskim dokumentima će se odrediti područja na kojima se očekuje doprinos kreativnim i kulturnim industrijama. Sveta Nedelja će aktivno poticati razvojne aktivnosti, timski rad i međusobnu suradnju relevantnih dionika u inovacijskim procesima, razvijati i ostvarivati nove soft projekte u suradnji s kreativnim i kulturnim industrijama, formirati baze znanja i poticati razmjenu iskustava koja daju najbolje rezultate, uspostaviti poduzetničke inkubatore specijalizirane za ovu oblast i za razvoj turističkih atrakcija te uspostaviti zajednički projektni ured mreže kreativnih gradova. Građanima će se omogućiti da malim interesnim ulaganjima, poput crowdfundinga, invest-klubova i fondova, podrže gradske projekte koje smatraju vrijednima i važnima.

Zamjenik gradonačelnika Davor Nađi naglasio je da je Sveta Nedelja još u proljeće prošle godine Strategijom razvoja Grada odredila da želi gospodarski razvoj temeljiti na industrijama koje su utemeljene na znanju, a to savršeno korelira s onime čime se bavi Mreža kreativnih gradova. Nađi je kao najpoznatiji primjer za to naveo tvrtku Rimac Automobili, koja je privukla značajnu investiciju u svoje poduzeće. Iako su proizvodno poduzeće, oni jako puno ulažu u dizajn, istraživanje i slično, što zapravo spada pod kreativni sektor. Vjerojatno su zato jedna od najperspektivnijih firmi na ovom području, ali i u svijetu. No, da ne bi sve ostalo samo na priči, Nađi je istaknuo da je Grad već poduzeo konkretne mjere s ciljem privlačenja drugih kreativnih industrija, pa je ukinuo plaćanje komunalnog doprinosa za investicije, između ostalog i u području kreativne industrije. Za te je investicije u prvoj godini poslovanja ukinuto i plaćanje komunalne naknade.

-Ono što je još jako bitno jest da su kreativne industrije one koje nose i veće plaće. Stoga smo ukinuli prirez kako bi neto plaće bile veće te kako bismo zadržali i privukli što više ljudi u Svetu Nedelju. Cilj toga je dugoročno održiva zaposlenost, odnosno namjera da ovaj sadašnji stupanj nezaposlenosti, koji je manji od 5 posto, ostane isti ili bude još manji, ne bi li standard življenja u našem gradu bio bolji nego što je danas – zaključio je Davor Nađi.

Samobor je istu ovakvu povelju potpisao prije godinu dana.

Edi Kirschenheuter

Novinarstvom se bavi od 1976. godine. Za Radio Samobor i Samoborske novine počinje raditi 1987. Bio je suradnik-dopisnik Sportskih novosti i Večernjeg lista, te urednik i novinar Radija SVN i Svetonedeljske panorame. Povremeno surađuje s drugim medijima, od Zagreba, preko Dubrovnika, do Sydneya.

Komentari nisu dopušteni.