Uspješna je i ove godine bila Ljetna tvornica znanosti, znanstveno-edukacijski projekt namijenjen djeci u dobi od 10 do 18 godina, koja imaju želju kreativno provesti ljetne praznike proučavajući znanost kroz interakciju s drugom djecom i mladim znanstvenicima. U Samoboru je radionicama ove godine pristupilo 45 polaznika, koji su danas na tzv. oglednom satu, odnosno uz otvorena vrata, svojim roditeljima i drugim članovima obitelji pokazali što su to u Osnovnoj školi Samobor radili proteklih 6 dana, od nedjelje, 22. srpnja, pa do danas. Program se sastojao od 8 različitih radionica. Svakodnevno između 9 i 16 sati trećaši i četvrtaši osnovne škole bavili su se “zdravom kuhinjom uz šarenu kemiju i svijet iluzija te stanična tijela”, petašima i šestašima u fokusu su bili “matematika, mostovi, palačinke, fantastična bića i pauci”, a sedmaši i osmaši osmislili su pravi mali “psiholabos” te organizirali radionicu na temu “kemijske veze nisu bezveze”. Nekolicina srednjoškolaca istraživala je što se krije “iza vrata mikrobiološkog laboratorija”.
-Bilo je naporno, ali smo sve odradili i s puno zadovoljstva – rekao nam je organizator projekta Sunčan Stilinović, objasnivši da se to zadovoljstvo najviše vidi u zadnjem danu kad djeca svojim roditeljima s puno ponosa objašnjavaju što su radila i odgovaraju na dosta teška pitanja. Pritom je najbolje što njihovi mentori stoje sa strane, samo ih gledaju i slušaju i ne moraju intervenirati, a to najbolje pokazuje koliko su “mladi znanstvenici” ovdje naučili.
Neki od polaznika ovdje dolaze već četiri, pet i više godina što govori i o kvaliteti rada u Ljetnoj tvornici znanosti, većina ih je i dobro naoružana znanjem, ali u radionicama ih uvijek dočeka puno toga s čim se u školi ne susreću. Dočekaju ih i mladi mentori, studenti, koji također prolaze edukaciju rada s djecom. -Mentori su nam bliski po godinama, odlično nas razumiju, u manjim smo skupinama i puno više toga možemo naučiti nego u školi gdje je veći pritisak zbog testova, odgovaranja i slično – rekao nam je jedan od polaznika, srednjoškolac Mihael Šoštarić, kojeg privlači medicina, a posebno psihijatrija.
-Najvažnije od svega što djeca ovdje nauče je analitičko i kritičko razmišljanje, a ne šablona po kojoj se često uči u školi, odnosno stjecanje spoznaje kako znanstveni proces i obrazac kroz koji su prošli primijenit i u daljnjem školovanju i u životu – zaključio je Sunčan Stilinović.