Potrošači su nedovoljno informirani i educirani o svojim pravima

8. ožujka 2018.
Komentari isključeni
748 Pregleda

U povodu Svjetskog dana zaštite potrošača koji se obilježava 15. ožujka, u sklopu Građanskog utorka, u samoborskom POP UP kinu, predavanje je o zaštiti potrošača održala predsjednica Hrvatske udruge za zaštitu potrošača, Ana Knežević.

Pojasnila je koja su sve temeljna prava potrošača, na koji način Zakon štiti naša prava te je istaknula kako su potrošači u Hrvatskoj u nepovoljnom položaju, jer su nedovoljno informirani i educirani o svojim pravima kao potrošači.

“Prema podacima Europske komisije hrvatski potrošači su na predzadnjem mjestu po educiranosti i informiranosti. Svakodnevno činimo napore kako bi se potrošači što bolje informirali i educirali , a kako bi potrošači spoznali svoja prava i koristili ih. Ljudi nam se svakodnevno javljaju s problemima, no većina tih problema ne bi nastala da su se ljudi na vrijeme informirali i saznali svoja prava – kaže Ana Knežević te dodaje kako se potrošači najčešće žale na tele operatere i njihove usluge, zatim na trgovce koji im prodaju robu s materijalnim nedostacima, a puno problema ima i s Ovršnim zakonom .

Važno je da svaki potrošač koji je oštećen ukaže na to i to najbolje pisanim prigovorom, jer tek tada će se nešto promijeniti u čitavom sustavu. Od 100 oštećenih potrošača u Hrvatskoj samo ih četvero reagira, dok primjerice u Njemačkoj od 100 oštećenih potrošača četvero ne reagira.

“Sustav zaštite potrošača u Hrvatskoj nije najbolji, a dokazi tome su da i dalje odvoz otpada plaćamo po volumenu kante, a ne po količini odloženog otpada, mnoga komunalna poduzeća ne obračunavaju ispravno cijenu vode već na štetu potrošača, poskupljela je naknada za obnovljive izvore energije, no potrošači nisu informirani zašto i gdje će taj novac biti utrošen itd. Hrvatska ima Nacionalno vijeće za zaštitu potrošača kao savjetodavno tijelo Vlade RH, no od 24 člana Vijeća samo su 4 predstavnika potrošača, a ostalo su uglavnom predstavnici ministarstava, pa je sasvim očekivano da inicijative i prijedlozi udruga potrošača rijetko dobiju podršku” – kaže Ana Knežević i ističe da se i Zakon o zaštiti prava potrošača s godinama mijenjao na način da su prava potrošača sve manja.

U Hrvatskoj ima 30-ak udruga za zaštitu potrošača, no nisu ujedinjene i tu je problem. Kada bismo se udružili tada bi puno više mogli napraviti – smatra Ana Knežević.

Više o zaštiti potrošača poslušajte u našoj današnjoj emisiji Kap znanja, od 16 sati.

Anja Franić - Modrić

Diplomirala novinarstvo na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu. Novinarstvom se počela baviti 2002.godine, honorarno radeći za mjesečnik "Naš Samobor" te magazin Reader' s Digest. Za Radio Samobor radi od 2008. godine.

Komentari nisu dopušteni.