Obrazovanje 21. stoljeća podrazumijeva terensku nastavu!

17. siječnja 2018.
Komentari isključeni
409 Pregleda

Predavanje o obrazovanju 21. stoljeća koje je usmjereno prema znanstvenom obrazovanju jučer je u POP UP kinu, a u sklopu Građanskog utorka, održao profesor sa zagrebačkog PMF-a, Dalibor Paar. Znanstveno obrazovanju temelji se na STEM-u, što je skraćenica od znanost, tehnologija, inženjerstvo i matematika, a u sve to nastoji se ukomponirati i umjetnost.

“Jedna od središnjih metoda takvog obrazovanja je terenska nastava koja se provodi u muzejima, znanstveno – edukativnim centrima, prirodi ili nekom drugom mjestu izvan učionice. Znanstvene studije su pokazale da je to puno učinkovitiji oblik nastave, koji nedostaje hrvatskom školstvu, a to je stjecanje trajnih znanja i vještina. Nastava izvan učionice potiče djecu da postavljaju pitanja i da sami dolaze do odgovora” – rekao je Dalibor Paar.

Oblik terenske nastave koji je Dalibor Paar posebno prezentirao je terenska nastava u muzejima. “Muzeji omogućuju velike opcije i interakcije s različitim elementima postava i osmišljavanje programa na samoj lokaciji uz realne predmete i priče što potiče istraživačko učenje” – kaže Dalibor Paar.

“Danas su enormne količine podataka dostupne na internetu, a u našem obrazovnom sustavu djeca previše podataka uče napamet, bez konteksta upotrebe tih činjenica i praktične primjene što je besmisleno. Zato se pravac obrazovanja postupno mijenja i ide prema znanstvenom obrazovanju gdje je glavi pristup postavljanje početnog pitanja “Zašto?”. Na taj način djeca sama pronalaze odgovor, no to pitanje “Zašto?” u kasnijoj dobi isčezne, pa kad dođu na fakultet više ne postavljaju pitanja i nema te želje za stjecanjem znanja i novih vještina. Prema znanstvenom obrazovanju idu obrazovni sustavi Europe, jer zanimanja 21. stoljeća su STEM zanimanja. U Europi i svim razvijenim zemljama nedostaju milijuni STEM stručnjaka i obrazovni sustavi se moraju bitno mijenjati kako bi se producirali STEM stručnjaci. Pored toga, znanstveno obrazovanje je potrebno svima, jer ono služi da se u svakodnevnom životu brinemo o svom zdravlju, o obrazovanju svoje djece, da znamo voditi svoje financije itd. Uz to, znanstveno obrazovan građanin može kvalitetno ocijeniti svaki politički program i na izborima razumno glasati da bi zemlja napredovala” – pojasnio je Dalibor Paar.

Tijekom predavanja je Dalibor Paar najavio provođenje terenske nastave u Samoboru. Projekt je to pod nazivom SURLA -TER, a provodit će ga tijekom ove godine Udruga SURLA – Samoborska udruga za lokalne aktivnosti. Oni planiraju organizirati terensku nastavu za zainteresirane osnovnoškolce i njihove roditelje. Jednu subotu u mjesecu dvosatnu terensku nastavu će voditi stručnjak iz tematike koja se obrađuje: antropolog, fizičar, matematičar, povjesničar, geolog, biolog, spelolog itd. Osmislili su 12 tema koje će obraditi na zanimljiv način, a terenska nastava bi se provodila u Samoborskom muzeju ili nekoj drugoj lokaciji. Početak je planiran u proljeće, a sve ostale informacije bit će pravovremeno
obajvljene na facebooku i web stranici SURLE.

Predsjednik Udruge SURLA, Branimir Lozo najavio je i druge aktivnosti koje će provoditi i to već ove subote, 20. siječnja. Radionica micro:bita, za školarce održat će s,e od 9 do 12 sati, u Centru za mlade, dok će u Osnovnoj školi Mihaela Šiloboda biti održana radionica i predavanje za nastavnike i učitelje, a na temu korištenja tableta u nastavi.

Branimir Lozo pozvao je sve zainteresirane da se pridruže ovim događanjima, kao i da se uključe u rad SURLE, ne kako bi se povećao broj članova Udruge, već kako bi kao aktivni građani sa svojim idejama, znanjima i vještinama pomogli u realizaciji projekata za dobrobit djece i razvoja sredine u kojoj žive.

Više poslušajte u emisiji “Kap znanja”, u četvrtak, 18. siječnja, od 16 sati.

Anja Franić - Modrić

Diplomirala novinarstvo na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu. Novinarstvom se počela baviti 2002.godine, honorarno radeći za mjesečnik "Naš Samobor" te magazin Reader' s Digest. Za Radio Samobor radi od 2008. godine.

Komentari nisu dopušteni.