U Kotarima tamburaši za kraj božićnog vremena

5. siječnja 2018.
Komentari isključeni
1.011 Pregleda

Župa Svetog Leonarda u Kotarima organizira svetu misu u povodu završetka božićnog vremena. Misa na kojoj će svirati tamburaši, a pjevat se najpoznatije božićne pjesme, održat će se u nedjelju, na svetkovinu Kristova krštenja, s početkom u 17 sati. Nakon mise bit će domjenak u župnom dvoru. -Dođimo i radosna srca uz molitvu i pjesmu zahvalimo Bogu za sva primljena dobra – poruka je upravitelja ove župe, velečasnog Darka Banfića.

Edi Kirschenheuter

Novinarstvom se bavi od 1976. godine. Za Radio Samobor i Samoborske novine počinje raditi 1987. Bio je suradnik-dopisnik Sportskih novosti i Večernjeg lista, te urednik i novinar Radija SVN i Svetonedeljske panorame. Povremeno surađuje s drugim medijima, od Zagreba, preko Dubrovnika, do Sydneya.

Komentara

  1. Avatar

    Sveta tri kralja
    Mnogi danas svjesno ili pak iz neznanja tumače novonastalu i trenutne situacije na političkom horizontu prezentiraju kao nekakvu masonsko-židovsku urotu koja ima opet i nanovo zadatak zagospodariti svijetom. Ta uvriježena sintagma ima samo djelomično, dodirnu točku i ishodište pronalazi(žestoki zagovornici takvih ideja u Talmudu-hebrejski: učenje) u početnim problemima formiranja prvih kršćanskih zajednica.
    Na samom početku treba uvidjeti da Isus živi i djeluje u vremenu triju velikih političkih stranaka.
    A to su bili farizeji, zeloti i asideji.
    Može li se osobu Isusa ili samo njegov božanski lik staviti u bilo koji segment djelovanja tih stranaka?
    Ne, jer Isus kao Sin Božji nije od ovoga svijeta, pa samim time na hijerarhijsko-formacijsku strukturu kao način organiziranja nove vjere, ne možemo nikada gledati očima nas običnih smrtnika. Jer djelovanjem Duha Svetoga, prvi apostoli čine dodatna čuda, pokrštavaju pogane, židove i ostale nevjernike.
    Gledajući, povijesno i kronološki može se zdravorazumski shvatiti i zaključiti da vremenski slijed nastanaka najstarije Crkve nije niti može biti nekakava urota ili pak pobuna protiv dotadašnje svjetovne vlasti. Isusovo uskrnuće je nešto što je iz temelja promjenilo dotadašnje vjernike i nevjernike. Od sv.Pavla i Petra on ima svoj apostolski kontinuitet i kao takav je stijena prve Crkve.
    Novozavjetni spisi za Isusa koriste mnoge naslove: Krist (Pomazanik), Mesija, Sin Božji, Sin Čovječji, Prorok. Međutim, nigdje ne stoji izričito da je on Bog. Premda svi ovi naslovi upućuju na njegovo božanstvo, ipak je postojala mogućnost da ih se tumači isključivo na ljudskoj razini, u okvirima rigidnog židovskog monoteizma. Većina prvih kršćana su bili Židovi, pa su se držali tradicionalnog židovstva, te zbog toga im nije bilo lako shvatljivo što znači za Isusa reći da je Božji. Isto tako, danas mnogi ne shvaćaju da smo danas gledano povijesno, djeca prvih kršćana, koja svoj iskon pronalaze u dodirnoj točki, Isus Krist je bio Židov gledano sa stanovišta židovske zajednice, ali On postaje Sin Božji i Njegovo je kraljevstvo nebesko. Danas(6.siječanj) svetkujemo Tri kralja koji su se došli pokloniti Kralju. Tri kralja zapravo su predstavnici poganskih naroda koje je Bog pozvao u svoje kraljevstvo, time što im je objavio rođenje Spasitelja i na taj način naznačuju da je on Spasitelj za sve ljude.
    Najčešće se tumači i likovno prikazuje da tri mudraca ili kralja imaju različitu životnu dob (mladić, zreo muškarac i starac) te da su različitih rasa odnosno boje kože. Tako personificiraju razdobljâ čovjekova života te predstavljaju tri tada poznata kontinenta: Melkior Europu, Baltazar Afriku, Gašpar Aziju. Imena im nose snažnu simboliku: najstarijem, Melkioru, ime na hebrejskome znači ‘kralj svjetla’; “Baltazar” dolazi od asirskoga “Bel-tus-assar” što znači ‘bog štiti njegov život’; a najmlađi nosi ime Gašpar, od perzijskoga “Kaspar” u značenju ‘čuvar blaga, rizničar’.
    Pojasnimo i simboliku triju darova: mirta je darovana djetešcu Isusu kao čovjeku; aromatična smola tamjan (od grčkoga naziva “thymíana”), ili hrvatski rečeno “kâd”, darovana je Isusu kao Bogu, a zlato je dobio kao Kralj. Ovo simboličko tumačenje njihovih darova pripisuje se Origenu.
    Po tradiciji, poslije smrti triju kraljeva njihove su relikvije odnesene u Carigrad, nakon što ih je pronašla sveta Jelena Križarica. Odande su kasnije odnesene u Milano i napokon u Köln, u veličanstvenu njemačku katedralu, u kojoj se i nalaze i danas. Melkior je zaštitnik putnika i Svjetskog dana mladih, a Baltazar oboljelih od epilepsije.