Najnovije
“Vrijeme za nas” (19. veljače 2020. 15:14)
U planine jer tamo nema zime (19. veljače 2020. 14:24)
O aktualnostima u Svetoj Nedelji (19. veljače 2020. 12:59)
Završene prijave za Srakotrk! (19. veljače 2020. 11:13)
Isključenja struje 19., 20. i 21. veljače (18. veljače 2020. 15:29)
Mario Vavro u vrhu streličarske elite (18. veljače 2020. 11:17)
Kay Boo Too za Fašnik u Bunkeru (17. veljače 2020. 16:00)

Splitske 70-e u Samoboru

9. travnja 2017.
Komentari isključeni
1.074 Pregleda

Izložba “Splitske 70-e”, fotoreportera Slobodne Dalmacije Feđe Klarića, otvorena u podne u Foto galeriji Lang, evocira sjećanja na dekadu koja je po mnogima predstavljala jedan od vrhunaca bogate povijesti Splita. Preko stotinu odabranih crno-bijelih fotografija u sjećanje priziva razdoblje snažnog ekonomskog uzleta i širenja grada, u što se do 7. svibnja mogu uvjeriti svi posjetitelji izložbe.

Bilo je to razdoblje Hajduka i Jugoplastike u vrijeme njihove snage i međunarodne relevantnosti, bujnosti glazbene i uopće kulturne scene, živopisne vreve na ulicama, trgovima i plažama, općenitog osjećaja lakoće i sigurnosti življenja. Dekada je završila Mediteranskim igrama koje ne samo da su Split na karti Mediterana označile kao snažno urbano središte, već su radi njih u gradu podignuta zdanja koja i dan danas dominantno obilježavaju splitske vedute kao još nedostignuta mjerila njegovog ciljanog urbaniteta.

S druge strane, izložba podsjeća i na one tamnije, potisnute slojeve ondašnje zbilje u kojoj se pretenzija dostignuća internacionalnog urbanog standarda izravno sukobljava s ruralnim i malomišćanskim slojevima egzistencije. Mnogi bi rekli – zaključuje u katalogu izložbe Branko Franceschi – bilo nam je gore, a opet nekako bolje.

Feđa Klarić cijeli je svoj radni vijek proveo kao fotoreporter Slobodne Dalmacije. Njegova karijera i područje rada bio je mikrokozmos Splita: grad, njegovi stanovnici i sva događanja koja su ga činila i čine takvim kakav jest. Stoga je Klarić svojim fotografijama postao jedan od čimbenika afirmacije, ali i stvaranja specifičnog identiteta i memorije Splita kao živopisne mediteranske metropole u kojoj se tradicionalni oblici života živo konfrontiraju s neprekidno nadirućim suvremenim urbanim tendencijama.

Edi Kirschenheuter

Novinarstvom se bavi od 1976. godine. Za Radio Samobor i Samoborske novine počinje raditi 1987. Bio je suradnik-dopisnik Sportskih novosti i Večernjeg lista, te urednik i novinar Radija SVN i Svetonedeljske panorame. Povremeno surađuje s drugim medijima, od Zagreba, preko Dubrovnika, do Sydneya.

Komentari nisu dopušteni.