Prije kupovine dobro razmislite treba li vam određeni proizvod ili usluga!

16. prosinca 2015.
Komentari isključeni
647 Pregleda

Kako postupiti kod kupovine izvan poslovnih prostora trgovaca te na što treba paziti kad kupujemo preko interneta i telefona jučer je na tribini održanoj u Galeriji Prica govorio tajnik Hrvatske udruge za zaštitu potrošača, Tomislav Lončar. Naglasio je kako kod takve kupovine imamo nešto drugačija prava i obveze nego kada kupujemo direktno kod samog trgovca te da najveći rizik za potrošača proizlazi iz činjenice da ga se privlači najboljom ponudom u tom trenutku, ako odmah odluči kupiti određeni proizvod, pa niti nemamo vremena razmisliti treba li nam to uopće i je li to stvarno povoljno.

Akviziteri su obučeni da nam prodaju ono što nam zapravo ne treba, a mi kao potrošači razmišljamo pošteno i ne razmišljamo da bi nas netko mogao prevariti – istaknuo je Lončar te naveo kako se potrošači najčešće žale na prodaju telekomunikacijskih usluga, ali i u zadnje vrijeme i na nove davatelje usluga električne energije koji nam nešo obećaju no kad nam dođu računi vidimo da to nije tako. Nemojte se bojati pitati akvizitere, ako imate nedoumica. Ukoliko im kažete da vam ostave ugovor da ga proučite i razmislite te da dođu za par dana, oni to u najvećem broju slučajeva neće učiniti i to vam može biti upozorenje da nemaju dobre namjere – upozorio je Lončar.

loncar 2tribina (1) (757 x 568)

Uvijek trebamo tražiti od trgovca da dokazima potkrijepi ono što nam uistinu nudi. Važno je i znati da Prema Zakonu o zaštiti potrošača prije sklapanja ugovora izvan poslovnih prostorija i ugovora na daljinu ponuđač je obavezan na jasan i razumljiv način kupca obavijestiti o svim detaljima usluge, uvjetima plaćanja i ostalome.

Također u takvoj vrsti ugovora trgovac mora naznačiti pravo na raskid ugovora u roku od 14 radnih dana, kada kupac može raskinuti ugovor bez ikakvih posljedica po sebe, a u slučaju da je dao novčani predujam trgovac mu ga mora vratiti. Ukoliko nije naveden rok za raskid kupac ima pravo raskinuti ugovor u roku od 12 mjeseci. O tome je trgovac dužan pismeno obavijestiti kupca kad se radi o prodaji putem sredstava daljinske komunikacije.

Nažalost zakonska regulativa nije u potpunosti naklonjena potrošačima, pa se tako Ministarstvo gospodarstva pobrinulo da u zakon uđe izuzetak da se navedeno ne primjenjuje na ugovore sklopljene temeljem posebnog propisa kojim se uređuju telekomunikacijske usluge gdje je i najviše pritužbi potrošača – pojasnio je Lončar te upozorio da se obavezno raspitamo za uvjete jednostranog otkazivanja ugovora i ostalome.

Govorilo se na tribini i o konkretnim primjernima kada su potrošači oštećeni primjerice prilikom naplate odvoza otpada bez obzira na količinu otpada, prilikom plaćanja osiguranja za putovanje u slučaju otkazivanja istog, o (ne)radu regulatornih agencija i ostalome.

“Moramo se pokušati izboriti za sebe” – poručio je Tomislav Lončar, rekavši kako su brojne udruge za zaštitu potrošača tu da nam pomognu i da se izbore za određena prava, ali važna je i inicijative samih građana.

Svi koji su bili na ovoj tribini koju su organizirali Pučko otvoreno učilište Samobor, Samoborska udruga za zaštitu potrošača te Zagrebačka županija čuli su korisne savjete te dobili prigodne letke o pravima potrošača. Mnogi su ispričali svoja iskustva koja su imali s trgovcima ili prilikom sklapanja raznih ugovora, a na kraju su pohvalili organizatore uz želju da ovakvih tribina o zaštiti potrošača bude više u našem gradu.

Anja Franić - Modrić

Diplomirala novinarstvo na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu. Novinarstvom se počela baviti 2002.godine, honorarno radeći za mjesečnik "Naš Samobor" te magazin Reader' s Digest. Za Radio Samobor radi od 2008. godine.

Komentari nisu dopušteni.