Izložba slika Emanuela Vidovića otvorena u Galeriji Prica

10. rujna 2014.
Komentari isključeni
2.922 Pregleda

Retrospektiva slika i crteža velikog hrvatskog slikara, začetnika hrvatske moderne, Emanuela Vidovića, od sinoć je izložena u samoborskoj Galeriji Prica. Riječ je o 34 umjetnička djela iz svih faza Vidovićeva stvaralaštva, koja su, inače, dio fundusa Galerije Emanuel Vidović u Splitu. U Samobor su stigla tragom ljetos uspostavljene suradnje dviju galerija i njihovih kustosica, Nikoline Šimunović i Nele Žižić. U srpnju i kolovozu u Splitu su, naime, bili izloženi Pricini umjetnički radovi, pa je ovo sada uzvratna izložba splitske galerije. U njezinoj je zbirci 69 Vidovićevih djela otkupljenih 1986. godine od njegove obitelji i nasljednika po upola nižoj cijeni od njihove stvarne vrijednosti.

-Ovakva su galerijska gostovanja uobičajena – rekla je Elvira Šarić Kostić, ravnateljica Muzeja grada Splita u sklopu kojeg djeluje i Galerija Emanuel Vidović. Tako je, kao dio te međuinstitucionalne suradnje na red došao i grad Samobor. Elvira Šarić Kostić izrazila je nadu u dobru posjećenost ove izložbe u Samoboru vjerujući da će, s obzirom na reputaciju umjetnika čija se djela izlažu, biti poput one u Splitu. Zadovoljstvo uspostavljenom suradnjom i ovakvom izložbom izrazili su i ravnateljica Pučkog otvorenog učilišta Samobor Jelena Vojvoda te gradski pročelnik za društvene djelatnosti Juro Horvat.

7 (1024 x 768)

O umjetničkom stvaralaštvu Emanuela Vidovića govorila je viša kustosica splitskog muzeja Nela Žižić, koja je, uz Nikolinu Šimunović i postavila ovu izložbu. Upotrijebivši nogometni rječnik, na početku je okupljenim Samoborcima napomenula da im je iz Splita stigao ponajbolji igrač sa slikarskog terena dodavši da je uvjerena da bi ga svaki izbornik uvrstio i među jedanaestoricu veličanstvenih svih vremena. -Emanuel Vidović, koji je živio u drugoj polovici 19. i prvoj polovici 20. stoljeća, već je sa 17 godina spoznao što je njegov životni poziv – naglasila je Nela Žižić. Uz tu spoznaju napustio je već poodmakli studij kiparstva i slikarstva i nastavio učiti slikati po venecijanskim lagunama, u Milanu i Chioggi, revno prativši rad svih suvremenih talijanskih slikara, čije slikarstvo nije toliko zaostajalo za njemačkim ili francuskim, kako se vjerovalo. Ne kopirajući nikoga, Vidović je stvarao temelje na kojima je izgradio svoj osebujni i autentični umjetnički izraz.

Većina slika Emanuela Vidovića, izložena u Samoboru, izvedena je u tehnici uljanih boja na platnu. Crteži su rađeni u tehnici olovke ili tuša. Motivi su mu krajolici, ponajviše venecijanski, splitski i trogirski, pa intimni prostori, unutrašnjost splitskih i trogirskih crkava, njegova stana i ateljea te mrtva priroda.

Program otvorenja još je ugodnijim učinila jedna od najuspješnijih mladih gitaristica u Hrvatskoj Marta Faullend Heferer.

Ova vrijedna izložba može se razgledati do 19. listopada.

Edi Kirschenheuter

Novinarstvom se bavi od 1976. godine. Za Radio Samobor i Samoborske novine počinje raditi 1987. Bio je suradnik-dopisnik Sportskih novosti i Večernjeg lista, te urednik i novinar Radija SVN i Svetonedeljske panorame. Povremeno surađuje s drugim medijima, od Zagreba, preko Dubrovnika, do Sydneya.

Komentari nisu dopušteni.