Ove aute ne možete voziti!

19. veljače 2013.
Komentari isključeni
2.901 Pregleda

Unatoč svemu proizvođači automobila nas svojim konceptima ponekad zaista ugodno iznenade i predstave model kojem se odmah pripiše status legende
te ti modeli redovito nalaze svoje mjesto na popisima automobila iz snova. No, takve modele jednostanvo ne možete kupiti.

Jedan od takvih
automobila je GM Firebird III, koji je predstavljen 1950-tih godina. Inspiriran je napretkom u avijaciji, te ima ugrađen motor na mlazni pogon.Da bi
dojam letjelice na mlazni pogon bio što bolji, dizajneri su osmislili i dvije zasebne staklene kupole, poput onih pilotskih, za vozača i
suvozača.

Jedna od posebnosti tog modela bila je i
činjenica da nije imao klasični volan, već kako je cijeli koncept inspiriran letjelicama, u automobil je ugrađen joystick kojim se upravljalo.
Nikad nije ušao u proizvodnju, no tome nije ni bio namijenjen.

Moramo priznati da Nissan Pivo 2 izgleda smiješno. No, sigurni smo da će
automobili u budućnosti izgledati otprilike tako. Jedna od posebnosti ovog koncepta jest podatak da je u njega ugrađen robot koji služi kao
kopilot.

Umjesto velikog, glasnog motora, Pivo 2 u svakom
kotaču ima ugrađen zasebni električni motor, pa se tako svaki kotač može pomicati zasebno i na taj način cijelo je vozilo moguće rotirati za
360 stupnjeva.

Osim što ugrađeni robot služi kao kopilot, njegov zadatak je da prepozna raspoloženje vozača i, primjerice, ‘razvedri’ ga
ako se osjeća loše. Ekstremno visoka cijena svih tehnoloških dodataka koji se nalaze u Nissanovom konceptu razlog je zašto to vozilo trenutno nije
dostupno ‘običnim’ smrtnicima.

Da se Batman borio protiv zločinaca ’40-tih godina vjerojatno bi vozio Phantom Corsair. U stvari,
vjerojatno se ne bi žalio da takav model vozi i u današnje vrijeme. Uz poneke dodatke, naravno.

Naime, Phantom Corsair je bio san Rusta Heinza, sina i nasljednika
poslovnog carstva Heinz prehrambenih proizvoda. Stvoren je 1938. godine i dizajnom je bio daleko ispred svih dotadašnjih modela.

Tehnološki
dodaci poput elektroničkog otvaranja vrata pritiskom na dugme, te upravljačke ploče na kojoj su, između ostalog, bili smješteni kompas i
visinomjer. No, najposebnija karakteristika ovog automobila nalazi se na njegovoj stražnjoj strani. Riječ je o prtljažniku koji je u potpunosti
preuređen u bar – s rashladnim dijelom i stalcima za brojna pića.

Honda Unibox je koncept koji izgleda poprilično dosadno – kao kutija na
šest kotača. Tek detaljnijim pretraživanjem otkrivaju se zanimljivi detalji tog modela.

Na vanjskom djelu vozila nalaze se kamere, a slika se prikazuje na
ekranima unutar vozila. Vozilo iznutra izgleda poput ureda na kotačima, a unutar Uniboxa nalaze se dva Hondina motocikla, spremna za vožnju. Ludi
koncept ima čak i radar.

Kada dizajneri automobila odbace klasična pravila i trendove te zaista krenu razmišljati o automobilu budućnosti,
nastane koncept poput BMW-ovog modela GINA.

Tako je vanjski dio
tog koncepta napravljen u potpunosti od tkanine. Neki brilijantni dizajner je zaključio ono što je očito, a to je da osobe u automobilu u slučaju
nesreće ne štiti tanki komad lima, već čvrst i pomno dizajniran ‘kostur’ automobila.

No, problem je što je tkaninu teško održati
čistom obzirom na vremenske uvjete, kukce, blato i ptičji izmet.

U grupu iznimno neobičnih automobila uvršten je i Fordov koncept MA.
Riječ je o automobilu koji je napravljen od bambusa, aluminija i karbona, koji su povezani isključivo šarafima. Na automobilu nema niti jednog vara
te ga je moguće vrlo jednostavno sastaviti i rastaviti u potpunosti.

Ford MA pogoni električni motor, a nemoguće ga je kupiti jer model nikada
nije bio namijenjen za proizvodnju već je zamišljen kao inspiracija Fordovim dizajnerima.

Volkswagen GX3 je savršen za sve one koji su
željeli voziti motor, ali se boje nesreća i brojnih opasnosti koje motociklistima prijete. Radi se o konceptnom dvosjedu čiji vrlo atraktivan
dizajn dobro prikriva činjenicu da je riječ o ‘motoru’ s pomoćnim kotačem.

Model je trebao zaživjeti u serijskoj proizvodnji, no u Volkswagenu
su u posljednji tren zaključili da je potrebno dodatno poboljšati sigurnosne karakteristike, a postojao je i veliki strah zbog vrlo radikalnog
dizajna.

U dalekoj 1963. godini djelovao je tim dizajnera koji su osmislili koncept koji je bio daleko ispred njihovog vremena, pa čak i
ispred našeg vremena. Ford Seattle-ite je zamišljen kao vozilo koje će u sebi imati ugrađen mali nuklearni reaktor, a ujedno se radilo o prvom
automobilu koji je imao šest kotača.

Razlog zašto taj
model nije zaživio u serijskoj proizvodnji poprilično je jasan.

Denis Meglić

Zaposlen na Radio Samoboru od 2005. godine, a prethodno honorarno radio 6 godina, također na Radio Samoboru. Hobi su mu automobili i njihova dorada.

Komentari nisu dopušteni.