Tesla X: Roadsteri su prošlost, SUV je budućnost

17. veljače 2012.
Komentari isključeni
1.088 Pregleda

Pomalo je sve zbunila vijest kako je proizvođač Tesla, poznat proizvođač sportskih elektromobila i to roadster oblika, prestao proizvoditi svoj
model Tesla Roadster. Poslije četiri godine proizvodnje i 2600 primjeraka električni sportski auto Tesla Roadster odlazi u mirovinu. Veliki zaokret
u poslovnoj strategiji tvrtke Tesla izbacio je iz serijske proizvodnje roadster model po kojem je ova tvrtka i postala poznata u cijelom svijetu,
doduše riječ je o čisto električnom sportskom roadsteru.

Tesla X – serijski čisto električni SUV dolazi krajem 2013 i početkom 2014. godine

Tako je za tvrtku Tesla model roadster
definitivno prošlost i okreću se novim karoserijskim oblicima i konstrukcijama, te u tom svijetlu javnosti predastavljaju novi model eletromobila
Tesla X. Tesla X je u biti čisti električni SUV, a dodatnu atraktivnost mu osigurava izvedba bočnih vrata koji još nije korišten na serijskom
automobilu. Tesla X ima klasična prednja bočna vrata, dok su stražnja bočna vrata ‘krila’ oblika i otvaraju se podizanjem. Na repu vozila su
klasična peta vrata.

Osim što roadster koncepcija odlazi u
prošlost, tako se osim SUV koncepcije karoserije model Tesla X okreće prijevozu većeg broja putnika. Rekli bismo kako je tvrtka Tesla na ovaj korak
bila primorana, jer ako je namjeravala zadržati sportske performanse i sportski imidž, na modelu Tersla Roadster nije mogla dovoljno zaraditi, jer
puno je veće tržište SUV modela, te je puno lakši plasman takve koncepcije karoserije i naravno puno profitabilniji.

S time što je to jedan od prvih serijskih čisto električnih SUV vozila
na svijetu daje mu vrlo dobre šanse za odličnu prodaju. Ovaj zaokret od roadstera, po kojem je Tesla i postala svjetski poznata, naznačio je već i
model super sportske i komforne velike limuzine ‘Tesla S’ (trebala bi na tržištu zaživit već ove 2012. godine)

Elektromobil Tesla X dugačak je skoro 4,98 metara, vrlo blizu koliko je
dugačka Tesla S kupe- limuzina sa petora vrata i sedam sjedala. Po uzoru na Tesla S model, tako bi i Tesla X trebao imati prva dva reda sjedala u
smjeru vožnje, te treći red sa dva sjedala okrenutim u suprotnom smjeru od vožnje. Kokpit bi bio uređen po uzoru na Tesla S model. Tesla X
koristiti će identičan električni pogon koji koristi i model Tesla S.

Koriste se litij-ionske baterije iste tehnologije kao kod laptopa, a
ponuđene su sa dva kapaciteta – 60 i 85 kWh. Smještene su ispod poda vozila i dostatne su za doseg od 370 ili 480 km. Kod brzog punjenja baterije
su do kraja napunjene za samo 45 minuta. Tesla je za model ‘X’ pripremio tri vrste pogona – samo stražnji pogon, pogon na sve kotače i
Performance 4WD.

Jedan elektromotor je smješten na stražnjoj
osovini, a još jedan je na prednjoj osovini, te osiguravaju raspored snage i momenta 50:50 na prednju i stražnju osovinu. Uz prijenos snage
Performance 4WD dolazila bi i veća snaga i okretni moment elektromotora, ali za sada te podatke Tesla ne želi objaviti.

Elektromobil Tesla X u serijskom obliku trebao bi se na tržištu pojaviti
krajem 2013. godine, odnosno komercijalizaicija bi trebala punom parom krenuti tijekom 2014. godine. Naravno, pod uvjetom ako neće biti
nepredvidljivih problema, koji su kod već ugaslog modela Tesla Roadster i novog Tesla S modela izazvali mnogobrojna odlaganja lansiranja. Po svom
dosadašnjem načinu poslovanja Tesla već sada prima rezervacije i uplate za elektromobil Tesla X.

izvor: autosport.hr

Denis Meglić

Zaposlen na Radio Samoboru od 2005. godine, a prethodno honorarno radio 6 godina, također na Radio Samoboru. Hobi su mu automobili i njihova dorada.

Komentari nisu dopušteni.